LAST MOMENT

Ponúkame pobyt na Veľkú noc od 28.3.-04.04.2024   90€/CHATA/ NOC

MIN. 3 NOCI
NOVINKA - ponúkame apartmán pre 4 osoby v Španielsku Costa Blanca 5 minút od mora s nádhernou terasou, bazénom, tenisovými kurtami  /kilometre dlhá piesočnatá pláž  Ceny podľa sezóny od 85€ mimo sezóna cca 110€/apartmán noc

skendeplhu

Turistika

Zo Ždiaru máte celé klenoty Tatier na dosah. Na príjemnej prechádzke si dobijete baterky, cestou na vrcholky hôr si preveríte svoje sily a pri vstupe do jaskýň zatajíte dych od úžasu.

Belianska jaskyňa (celkom 2 hod.)

• Jediná sprístupnená jaskyňa vo Vysokých Tatrách je Belianska jaskyňa a teší sa veľkej obľube. Fascinuje aj odbornú verejnosť a za vyše sto rokov sa nepodarilo objasniť zákonitosť jej vytvárania. Vstúpte a žasnite nad sintrovými vodopádmi, pagodovitými stalagnitmi a krištáľovými jazierkami.
  • otvorené je celoročne okrem pondelkov,  malé zmeny november-december
  • počítajte 20 minút peši do kopca k jaskyni

Ždiar - Strednica - Ždiar (celoročne  k hotelu Magura (900 m). 2 hod. )

(Ždiar - Strednica - Ždiar)- celoročne k hotelu Magura (900 m). Cesta je označená zelenými turistickými značkami (5811). Lúka pred hotelom poskytuje nádherný výhľad na Belianske Tatry s vrchmi Havran (2151 m) a Ždiarska vidla (2142 m). Na hornom konci lúky vojdeme do lesa. Popri potoku Biela sa dostaneme na rázcestie do Monkovej doliny (930 m).

Trasa výletu však nepokračuje hore Monkovou dolinou, ale po zelenej značke vystupuje zúženou časťou doliny potoka Biela, ktorá oblúkom obchádza nevysoký vrch Plošové Turne (1080 m). Za ohybom sa cesta stáča na sever a stúpa k lyžiarskemu areálu Strednica (1020 m).

Monkova dolina- Široké sedlo 3 hod.+ zostup Zadné Meďodoly 2 hod. alebo zastávka Biela voda okolo chaty pri zelenom Plese 3 hod.

Kto raz zavíta do Monkovej doliny, zamiluje sa. Zelený značkovaný chodník vás privedie zo Ždiaru-Strednice do prekrásnej doliny pod Širokým sedlom (1 826 m.n.m), medzi Hlúpym (2 061 m.n.m.) a Ždiarskou vidlou (2 142 m.n.m.)Celkové prevýšenie medzi najnižším bodom (sútok Bielej a Rígľového potoka, 930 m.n.m.) a najvyšším bodom náučného chodníka (Široké sedlo, 1830 m.n.m.) je 900 metrov. Celková dĺžka chodníka je bezmála 6 km. Na prekonanie tejto vzdialenosti pohodlným krokom sú potrebné asi 3 - 4 hodiny.
Späť doporučujeme prejsť cez zadné Meďodoly do Javoriny 2 hodiny a autobusom do Ždiaru, alebo k chate pri zelenom plese a na zastávku Biela voda (3 hod.), ďalej autobusom po Ždiar tatra

Hrebeňom Spišskej Magury ( cca 3 – 4 hodiny)

Nenáročná hrebeňová trasa zo Ždiaru-Strednice poteší milovníkov prenádhernej prírody a najmä rodiny s deťmi, pretože túru môžete v prvej časti po Bukovinu kedykoľvek predčasne ukončiť. Ak vydržíte, za Bukovinou už stretnete podstatne menej turistov, no pozor na počasie – na celej trase nenájdete núdzový úkryt

Zadné Meďodoly (z Tatranskej Javoriny 10 km cca 10 min. autom)

V Javorovej doline medzi Belianskymi a Vysokými Tatrami sa nachádzajú Zadné Meďodoly. Pre turistov, ktorí sa chcú aj niečo zaujímavé naučiť, je určený Náučný chodník Zadné Meďodoly, ktorý sa tiahne z Tatranskej Javoriny do Kopského sedla a má desať pútavých zastavení. Ako bonus získate špecifický pohľad na Muráň, ktorý vyzerá z každej strany inak...

Bielovodská dolina – Prielom Smokovec (náročné 8,5 hodiny  14 km na Lysú Poľanu (východisko))

Náročná vysokohorská turistická trasa vedúca Bielovodskou dolinou - najkrajšou a najdlhšou severnou dolinou Vysokých Tatier na hlavný hrebeň.
Od zastávky SAD v Lysej Poľane doľava, prejdeme cez riečku Belá a pozdĺž Bielej vody pohodlnou lesnou cestou bez väčšieho stúpania až na veľkú Bielovodskú poľanu s horárňou TANAPu. Cez poľanu popri prístrešku pokračujeme ďalej dnom Bielovodskej doliny. Prejdeme mostom cez potok, neskôr vysokým lesom k ďalšiemu mostu cez Žabí potok. Tu vľavo cez most nad Bielou vodou a pokračujeme vysokým lesom až na poľanu pod Vysokou. Vpravo je impozantný pohľad na steny Bielovodskej veže a masív Mlynára. Z poľany pokračujeme lesom, najprv mierne, vyššie v serpentínach už v kosodrevine až na prah Kačacej doliny, nižšie vpravo vidieť Hviezdoslavov vodopád. Pred nami sa otvára mohutný skalný amfiteáter záveru Bielovodskej doliny. Cesta sa prudko skrúca doľava do terasovitej Litvorovej doliny na breh Litvorového plesa. Prejdeme okolo plesa, potom strmo hore do záveru doliny, do Litvorovej priehyby a za ňou do Zamrznutého kotla. Doprava v úbočí Velického štítu obchádzame Zamrznuté pleso až nad južný breh k rázcestiu pod Poľským hrebeňom. Traverzujeme pod severozápadnú stenu Východnej Vysokej na široké sutinové úbočie. Úbočím v zákrutách hore do skalného žľabu. Ľavou časťou žľabu pomocou reťazí hore do sedla Prielom.

1. Hviezdoslavov vodopád, pozri vodopády vo Vysokých Tatrách
  2. Litvorove pleso, Zamrznuté pleso
  3. Zo sedla Prielom je pekný ale obmedzený pohľad na panorámu Tatier

Úsek Biela voda - Prielom: 1.11.- 15.6. UZAVRETÝ !
Zdĺhavý a namáhavý výstup do sedla Prielom - len pre zdatných turistov !
Pozor na letné snehové polia vo vyšších častiach doliny !

Javorová dolina Sedielko- Hrebienok Smokovec (náročné cca 8 hodín z T. Javoriny )

Turistická trasa vedúca zo severnej strany pohoria na hlavný hrebeň Vysokých Tatier.
Z Tatranskej Javoriny sa vyberieme po zelenej značke lesnou cestou popri riečke Javorinka až na poľanu pod Muráňom. Pokračujeme priamo širokou cestou okrajom lúky, potom do lesa. V lese vlnitým terénom na dlhú horskú lúku, odkiaľ je pekný výhľad na masív Ľadového štítu. Prekročíme lúku a pokračujeme lesom mierne hore. Po opustení lesa v kosodrevinovom poraste sa objaví panoráma mohutných stien Javorových štítov a veží. Prekročíme potok a začíname strmšie vystupovať v ľavom úbočí na terasu, za ktorou leží Žabie Javorové pleso. Nad plesom traverzujeme ďalšie úbočie a sutinovo-trávnatým svahom v serpentínach prudko hore, vyššie širokým žľabom na Sedielko.

Úsek rázc. pod Muráňom - Sedielko: 1.11.- 15.6. UZAVRETÝ !

Výstup do Sedielka namáhavý - len pre zdatných turistov !

Náročnosť: náročná, celodenná, prevýšenie: 1376m

Žabie Javorové pleso

Zo Sedielka je pekný pohľad do záveru Zadnej Javorovej doliny a na okolité štíty Javorový štít, Malý Javorový štít, Ľadový štít, Lomnický štít

Tatranská Kotlina chata Plesnivec - 7 km (5 min.autom)

Trasa:
 Tatranská Kotlina (760m) - Šumivý prameň [0:45] - chata Plesnivec [1:00] - Veľké Biele pleso (1615m) [1:30] - Zelené pleso, Chata pri Zelenom Plese (1551m) [0:30] - rázc. Šalviový prameň [1:40] - pod Šalviovým prameňom [0:25] - Biela voda (autobusová zastávka) [0:25]. Celkový čas [6:15].

Náročnosť: strednenáročná, poldenná, prevýšenie: 855m

Varianty:

Od Zeleného plesa nasäť po rovnakej trase. Celkový čas [7:05].

Tatranská Kotlina (760m) - Šumivý prameň [0:45] - chata Plesnivec [1:00] - Veľké Biele pleso (1615m) [1:30] - Zelené pleso, Chata pri Zelenom Plese (1551m) [0:30] - rázc. Šalviový prameň [1:40] - rázc. v Doline Kežmarskej Bielej vody [0:25] - Tatranské Matliare (885m) [0:40]. Celkový čas [6:30].

Hrebienok – Zbojnícka chata (Náročnosť: stredne náročná, poldenná, prevýšenie 675m
Východisko Starý Smokovec 22 km )

Z Hrebienka sa vyberieme po červenej značke, zostupujeme lesom a ďalšími serpentínami k rázc. pri Vodopádoch Studeného potoka, pokračujeme ďalej chodníkom nad vodopádmi k ďalšiemu rázcestiu na Starolesnianskej poľane. Od poľany pokračujeme širokou cestou z ktorej hneď odbočíme na užšiu lesnú cestu a pokračujeme po modrej značke mierne hore až na koniec lesného pásma. Odtiaľ je pekný výhľad do Veľkej Studenej doliny, vpravo na masív Prostredného hrotu a vľavo na zrázy a žľaby Slavkovského štítu. Ďalej chodník pokračuje Veľkou Studenou dolinou, v kosodrevinovom poraste, mierne stúpa do strednej časti doliny k obrovskému balvanu, nazývanému Ohnisko. Hneď za ním prechádzame mostom ponad Veľký Studený potok a v sutine, potom dvoma serpentínami vystupujeme do úzkeho žľabu potoka. Po skalách strmo hore do miesta nazývaného brána. Odtiaľ vľavo po skalách prejdeme potok a dosť strmo vystupujeme skalným chodníkom (chodník je na dvoch miestach zabezpečený reťazami) na koniec juhovýchodného výbežku Zbojníckeho chrbta a cezeň nad Vareškove pleso. Chodník sa skrúca vpravo a miernym traverzom dosahujeme Zbojnícku chatu.

Náročnosť: strednenáročná, poldenná, prevýšenie 675m

Vodopády Studeného potoka

Dlhé pleso, Vareškove pleso

Zbojnícku chatu

Hrebienok Sliezsky dom  -2 hodiny nenáročné zo Starého Smokovca (20 km)

Popis:
Úsek Tatranskej Magistrály.
Z Hrebienka sa vyberieme na západ po červenej značke do lesa a s miernym stúpaním k rázcestiu na Magistrále. Ďalej pokračujeme lesom a miestami veľmi strmo vystupujeme hore. Les strieda kosodrevinové pásmo, v ktorom pokračujeme striedavo miernejšími i strmšími úsekmi. Obchádzame vyvýšeninu, vpravo od cesty sú v kosodrevine ukryté malé Slavkovské plieska a traverzujeme Sennú kopu, za ktorou sa chodník stáva vlnitým a mierne klesá. Posledný úsek cesty je takmer rovný. Na jedinom skalnom úseku je chodník dosť úzky a v prípade poľadovice nebezpečný ! Prejdeme ešte Velickou poľanou a dôjdeme na križovatku pri Velickom plese. Prejdeme cez most a niekoľkými schodmi sa dostaneme pred Sliezsky dom.

Náročnosť: nenáročná, krátka, prevýšenie 385m

• Horský hotel Sliezsky dom ležiaci na brehu Velického plesa
  • Slavkovské plieska - po pravej strane Tatranskej Magistrály, ukryté v kosodrevine